Kundeservice & vilkår
Har du et spørsmål eller en kommentar? Ikke vær redd for å ta kontakt. Kunderservice er normalt åpent: Mandag-fredag, 10.00-16.00.
Under finner du svar på vanlige spørsmål
Kjøpsvilkår
Kjøpsvilkår
Betingelsene gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra rieker-shop.no. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du gjennomfører kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene og personvernerklæringen. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer. Varene sendes ofte fra din lokale Mani butikk. Den kan ha vært prøvd på av andre kunder før den nå er solgt til deg.
Betaling
Betaling
Vi kan i samarbeid med Klarna tilby trygge betalingsmetoder:
- Betal direkte med VISA / Mastercard: Du kan velge å betale direkte med kort når du handler med Klarna. For å gjøre det enda enklere ved neste kjøp kan du velge å lagre dine opplysninger.
- Betal senere: Når du har fått det du har bestilt har du som regel 14 dager på å betale fakturaen. Ønsker du å forlenge betalingstiden kan du logge inn hos Klarna, og selv utsette forfallsdatoen med 10 dager.
- Del opp betalingen: Ønsker du å dele opp betalingen på fakturaen din? Nå kan du selv endre dette med ett klikk ved å logge inn og aktivere funksjonen på Klarnas hjemmeside.
Har du spørsmål vedr. faktura kan du kontakte Klarna på telefonnummer: 21 01 89 91
Alle priser i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende merverdiavgift. Priser i butikk og online kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser.
Det er mulig å bruke gavekort i vår nettbutikk. Gavekort kan kjøpes, og brukes i alle våre fysiske butikker. Oversikt over butikkene finner du her.
Levering
Levering
- Priser: Standard levering koster 59,-. Vi gir deg også muligheten til å betale for levering hjem på døren til 99 kr dersom du ønsker det. Ved hjemlevering tar vi forbehold om at det er innenfor dekningsområdet til Bring og at pakken ikke er for stor.
- Leveringstid: Leveringstiden er 2-5 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge. Leveringer til Nord-Norge kan i noen tilfeller ta 5-7 virkedager. Vi leverer kun til Norge, og dessverre ikke til Svalbard eller Jan Mayen. Du vil motta link til sporing av din pakke på SMS eller e-post, slik at du kan følge pakken din frem til utleveringsstedet. Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt.
I løpet av salg og kampanjer, kan levering ta noe lengre tid enn vanlig. - Uavhentede pakker: Uavhentede pakker vil bli belastet 150 kr for å dekke returfrakt og håndteringskostander.
Erstatning for tap, skade og forsinkelse
Vi anbefaler å sende varene som pakke til utleveringssted eller til pakkepost. Varer levert i postkasse eller på døra som forsvinner er det ingen erstatningskrav på. Postens ansvar for en postsending inntrer når sendingen er innlevert til Posten.
Postens ansvar for en postsending opphører når sendingen er:
- Utlevert til adressaten
- Stilt til adressatens rådighet på en adresse som denne har oppgitt
- Returnert og utlevert til avsender, der utlevering etter punkt 1 og 2 ikke kan gjennomføres.
Postens erstatningsansvar er uttømmende regulert av postloven §§ 28 og 29, postforskriften § 9 og disse generelle leveringsvilkårene. Det kan ikke kreves erstatning på annet grunnlag enn etter nevnte bestemmelser i postloven og postforskriften.
Posten har ikke erstatningsansvar for uregistrert postsending.
Bytte og retur
Bytte og retur
Retur: Bruk returlapp som medfølger forsendelsen og send en epost til kundeservice@rieker-shop.no med sporingsnummer.
Bytteretten er på to uker etter at du har kjøpt/mottatt en vare. Ønsker du å bytte, returnere eller reklamere på en vare kan du gjøre dette kostnadsfritt i en av våre fysiske butikker.
Retur/bytte i fysisk butikk: Ønsker du å bytte/returnere en ordre i vår fysiske butikk gjør du følgende:
Ta med ordrebekreftelsen du har mottatt på mail (ligger også vedlagt i pakken du mottar).
Ved retur av varer vil du få refundert penger av butikken du returnerer til. Det kan ta noen dager før pengene vises på kortet.
Dersom du har valgt betaling med faktura eller Klarna konto må du betale fakturaen da du får pengene utbetalt fra vår fysiske butikk.
Retur til nettbutikk: Ønsker å sender varer i retur til vår nettbutikk gjør du følgende: Bruk returlapp som medfølger forsendelsen og send en epost til kundeservice@rieker-shop.no med sporingsnummer.
Retur av varer kjøpt hos Rieker Shop gjør du til vår butikk på Kvadrat.
Adresse: Rieker Kvadrat. Gamle Stokkav. 1, L 81, 4313 Sandnes
Ved retur av varer vil du få refundert penger til den kontoen du betalte fra. Refundering av penger skjer via Klarna. Dersom du har valgt betaling med faktura eller Klarna konto vil vi kreditere beløpet. Du må betale faktura i sin helhet eller utsette den via Klarna sine nettsider dersom den forfaller innen du har fått bekreftet retur og kreditering fra vår kundeservice. Returbeløpet utgjør kr 79,- og vil bli trukket fra ditt tilgodehavende ved tilbakebetaling. Returer blir behandlet og refundert innen 2 uker etter at de mottatt på lager.
Gyldig retur: En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss. Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på rieker-shop.no (ikke varer kjøpt i fysisk butikk).
Angrerett: Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angrerett forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om at du ønsker å benytte angrefristen. Pakken skal deretter sendes oss eller leveres i butikk innen 14 dager. Du må bære kostnadene ved å returnere varene og denne kostnaden er på 79,- (79,- = fraktkostnad pakke levert direkte til vårt lager). Fraktkostnaden vil bli fratrukket i returoppgjøret ditt. Velger du å levere varen til en fysisk Mani butikk slipper du denne kostnaden. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet.
Reklamasjon
Reklamasjon
Ønsker du å reklamere på et produkt kan du gjøre dette i en av våre butikker. Ta med ordrebekreftelsen du fikk tilsendt på mail når du går til butikken.
Reklamasjonsretter gjelder inntil 2 år. Reklamasjon gjelder ikke vanlig slitasje.
Ønsker du å sende din reklamasjon til oss, ber vi deg først kontakt oss på e-post kundeservice@rieker-shop.no for videre fremgangsmåte.
Ofte stilte spørsmål
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet noen av de mest vanlige spørsmålene vi mottar. Finner du ikke svar på ditt spørsmål, vennligst ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@skomani.no.
Bestilling og levering
Hva blir frakten?
Standardlevering koster 59,-. Dersom du ønsker varen levert på døren koster dette 99,-. Returkostnad er 79,-. Bytte til annen vare eller størrelse er gratis.
Hva er leveringstiden?
Normal leveringstid er 2-5 virkedager.
Får jeg ordrebekreftelse?
Ja, du får tilsendt ordrebekreftelse på e-post. Dersom den ikke kommer i innboksen anbefaler vi har du sjekker spam/søppel i din e-post.
Hvordan kan jeg spore min forsendelse?
Du får tilsendt sporingsnummer på e-post.
Jeg bor ikke i Norge, kan jeg bestille varen til utlandet?
Nei, enn så lenge leverer vi kun til Norge.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?
Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager før de sender den tilbake til oss. Hvis du ikke henter pakken, trekker vi fra 150 kr når vi tilbakebetaler pengene til deg. Dette beløpet dekker returfrakt, samt håndteringskostnader.
Betaling
Hvordan kan jeg betale mine varer?
Du kan betale med Visa, Mastercard, faktura og Klarna konto. Du blir enkelt guidet gjennom betalingsbildet når du gjør et nettkjøp.
Noe gikk galt i betalingsbildet. Hva gjør jeg?
Du blir ikke belastet noe før du har fått melding om at varene er betalt. Logg inn på ny, eller ta kontakt med kundeservice om du er usikker på noe.
Bytte & retur
Hvordan returnerer eller bytter jeg varer?
Det enkleste er å returnere eller bytte varene i våre butikker. Du finner oversikt over våre butikker her. Ellers kan du sende varen i retur til oss. Info finner du under "returer" på hovedsiden vår. Retur koster kr 79,-.
Hva gjør jeg om noe er feil med varene eller leveransen?
Ta kontakt med kundeservice på kundeservice@rieker-shop.no
Avbestille/ endre
Kan jeg avbestille min bestilling?
Siden bestillingen din sendes omgående fra vårt hovedlager, er det ikke mulig å stoppe en bestilling.
Kan jeg legge til en vare eller endre en bestilling?
Siden bestillingen din sendes omgående fra vårt hovedlager, er det ikke mulig å legge til eller fjerne produkter fra en bestilling.
Klikk & hent
Klikk & hent
Hva er klikk & hent?
Med klikk og hent kan du reservere varen på rieker-shop.no, og hente den i valgt butikk etter 1 time. Du slipper å betale frakt, og det er ingen ekstra kostnader forbundet med dette. Vi reserverer varen i 24 timer.
Hvordan bruker jeg klikk & hent?
Finn skoen du ønsker å kjøpe. Sjekk ut som ved et vanlig kjøp og velg Klikk & hent under levering.
Du vil motta en e-post når varen er klar for henting. Varen reserveres i 24 timer.
Dersom du ønsker å gjøre endringer i reservasjonen eller har spørsmål kan du kontakte butikken direkte. Du finner oversikt og kontaktinformasjon til alle våre butikker her.